Gender a výzkum / Gender and Research 2015, 16 (2): 42-52 | DOI: 10.13060/12130028.2015.16.2.219

The Surrogate's Womb

Arlie Russell Hochschild

The Surrogate's Womb
The essay focuses on reproductive tourism and estrangement not only from our products and people who produce what we consume but also from our emotions and our intimate lives. Concretely, the author focuses on experience of commercial surrogates in India - poor women in whom a couple's embryo is implanted and who carry that baby to term for domestic or foreign clients. Drawing on interviews, the author analyses the world's largest womb rental service and how - out of financial need - the surrogate manages her emotional ties to her own body.

Klíčová slova: commercialization, surrogacy, India, global inequalities, reproductive tourism

Zveřejněno: 1. červen 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Russell Hochschild, Arlie. 2015. "The Surrogate's Womb." Gender, rovné příležitosti, výzkum 16(2):42-52.
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.